torsdag 19 februari 2009

"putting your heart into it, but not sacrificing it" !!!

Ett citat som gick rakt in i mitt hjärt, tack Åsa www.asafornander.com. Det är så sant! För oss som jobbar med träning och lever dygnet runt med det är det otroligt viktigt att hålla sig frisk och kry. Att vara lojal, engagerad och satsa hela sitt liv på  träningen är en sak, men att behöva riskera sitt livs centrum, hjärtat, för att behöva gå och köra en klass är varken lojalt eller visar engagemang till företaget man jobbar för. Att ens en chef kan antyda att, gå och köra en klass när man har feber,halsont och ligger i influensa, kan vara lojalt till företaget, då säger jag BULLSHIT! 

Istället för att trycka ner, höj upp instruktören!

Ett exempel på lojalitet och engagemang. I tisdags ringer en kollega till mig och säger instruktören som ska ha Yogan om 40 minuter kan inte komma, då hennes barn precis fått vinterkräksjukan, blä för det. Där står vi utan instruktör, med en fullbokad klass och vet i f*n vad vi ska göra. Jag springer ner kör en form av en yoga/bodybalance klass, som endast kunde köras i 45 min, då jag sedan skulle vidare in till den stora salen och köra Afro. 

Att HJÄLPA varandra, är det inte mer LOJALT och visar större ENGAGEMANG än något annat?
Fundera själv, vad tycker du? Hur mycket är det värt? 


Inga kommentarer: