måndag 2 februari 2009

A Very Powerful Weekend...

What a lovely weekend...!!

Nike helgen blev som vanligt en toppen helg. En helg fylld med inspiration och så mycket tränings glädje. Det är så himla kul att få uppleva så många olika människor på en och samma plats. Det fanns deltagare som va allt i från 16 upp till at least 60. Det betyder att det är aldrig försent att börja träna!

Min helg startade i fredags morse 07.00, jag, Inger och A-M tog bilen upp till stockholm. Där efter var det raka vägen till Östermalm. Invigning för Sportlife Östermalm. Dagen gick fort och jiiisus vad jag somnade gott i min lyx bädd på Clarion Hotel Stockholm, på Söder. Klockan ringde 06.20, vi var kanske inte dem piggaste i stan, men laddade var vi allt. Hotel frukost är det bästa som finns, jag tror jag åt för ett helt sällskap. =) 

Lördagens klasser var i gång, min dag bestod av Föreläsning, PoleDance, AfroPowerDance och BODYPUMP. En dag fylld med kärlek, power och gemenskap. 

Söndagen- Jag har vart med ett par år och dem senaste 2 åren har jag börjat inse att jag behöver inte deltaga på alla klasser som låter intressanta, utan att mingla, stå och titta, lyssna på presentatören, ta foto och NJUTA, är också viktiga delar. Under söndagen stod jag och titta in Step klassen, som hölls av den bedårande Fredrik, en klass som var helt magnifik och utan att tveka var det nog höjdpunkten för dem flesta. Jag fick rysningar av att 'bara' titta och gunga med. Det är konvent! 

Jag hann med några klasser iaf, som b.l.a. Streetjazz med Åsa Fornander, en underbar, ödmjuk och proffessionell instruktör. BODYBALANCE med Johanna Andersson och Ragnhild (från Norge) en underbar kombination! En lekfull klass som var en underbar upplevelse .- tack! Avslutade dagen med att shake shake shake, yes jag talar om BODYJAM. BODYJAM är en klass som ligger mig varmast om hjärtat och det kunde inte bli en bättre avslutning. Thank you BJ Crew!

A very Powerful Weekend! 

 

Inga kommentarer: