fredag 3 juli 2009

One week in SPAIN!

Hola, Bien, Que tal, Adios, Una Cerveza-porfavor!, La Cuenta -porfavor.

Ja dessa är en del ord, som kan underlätta på din spanska semester. Veckan har påminnit mig om 'carpe diem', då vi har gått upp allt i från 07.00-07.30 i princip varje dag, just för att fånga dagen. En semester med fullt ös medvetslös, fast inte så mycket alkohol inblandad, dock.

Jag börjar faktiskt gilla denna semster, det har fått mig till att vilja utforska land och rike ännu mer. Vi har blivit medbjudna till helt fantastiska platser och jag är fast besluten om att, om vi inte hade haft Inger och Jeppe vid vår sida så hade vi nog inte upplevt hälften av alla ställen. Oftast som turist brukar man gå till alla 'turist f'ällor' för att man inte vet så mycket bättre, men denna vecka har nog upplevt allt möjligt.

Lördag- Ankomst ca. 14.00 Alicante, Spain. I och J hämtade oss vid flygplatsen sedan begav vi oss av till Benidorm i ca. 160 km/h -jesus Jeppe you´r like a mother fucker i bilen =) Väl vid hotellet blev det dusch, kitta till sig där efter blev det middag hos Tant Anne-Grete och Helge, Ingers 'moster' (morbrors fru), som bor i Spaninen, vars hotell vi även bor på (Romantica). Där efter begav vi oss av till köpcentrumet för att köpa lite käk för veckan.

Söndag- Klättring, Stranden vid en liten fiskar by, Middag i en liten söt och gammal stad.

Måndag - Stranden Benidorm, Shopping och middag med hela chocka släkten Waldersnes. Grillning för hela slanten där broder Tom stod för all grillning - grym käk!

Tisdag - En tripp till en liten by som är känd för sin kyrka på toppen (tror jag =) ) där efter besökte vi ett helt fantastisk ställe med ett iskallt vattenfall, tror bestämt att jag badade i ca 16 gradigt vatten, Tomas protesterar och säger ca 19, men men iskallt var det iaf. Där efter hem för att göra i ordning sig för en tripp till Benidorm, där blev det en kort shopping runda för att sedan avsluta med en god middag och till slut en trevlig strand promenad med en god kaffe.

Onsdag - Klättring 09.00-12.00, Lunch, Stranden. Sedan begav vi oss till Gym gym, för att testa deras Body Tonic pass, som var precis som BODYPUMP. Good dam vad vi ska sätta dit dem. För hon körde ex. halva passet från BODYPUMP 68, där efter blandade hos från olika releaser. Det började med att passet börjar ca 7 min efter utsatt tid. En jätte söt och charmig instruktör, som inte satte en enda koreografi. Sandra och Inger står längst fram och vad händer, JO, Sandra (koreografi freak som jag är) läxar up henne totalt. När hon inte höll takten, gjorde Sandar i takt och till slut kunde hon hitta tillbaka. När det ex. skulle vara singel rodd och hon gjorde trippel fick jag blinka till henne och heemmma lite och vips så fattade hon grejen. Grädden på moset, när der var dax för utfall lassade Sandra på, Inger viskade 'Heemmm..vad händer nu, titta vad lite vikter hon har på stången', jag fick änna lite smått panik och sa 'Perdon, ställde mig i en utfalls position och sa 'no-no???' Nej säger instruktören vi hinner inte med utfall, då vi inte har så myckrt tid kvar. Vilket betyder att det var dax för A X L A R, galen blev jag. Så tur va kunde jag hitta tillbaka till den positiva energin när jag tittade på Inger i spegeln, som log så fint. Men hallå, om hon hade börjat i tid så hade vi hunnit utfall. Iaf. det var skönt med en liten genomkörare. Där efter begav vi oss hem, för en dusch och sedan var det vidare för en kajak runda på havet, vi åkte till en privat strand och där blev den en grillning. Hemma 01.00.

Torsdag - Hemma visit vid poolen, där efter paella hos Anne-Grete och Helge, där efter hem och sova, sova, sova. Denna dag bestod av illamående, febrig, solsting, huvudvärk....aj, inge rolig dag. Kvällen drog vi två filmer. Sandra sov för det mesta men mysigt var det.

Fredag - Tomas, Inger och Jeppe begav sog upp i bergen för att klättra och här sitter jag och bloggar. Mår fortfarande inte så bra seg och hängig. Hade tänkt mig att jag skulle ut och ta en sim tur i poolen för att svalka ner mig, sedan får vi se vad dagen erbjuder.

Summering : En helt fantastisk vecka med fantastiska människor!

Inga kommentarer: