måndag 9 november 2009

EKO!


WE LOVE EKO!
Ekologiskt jordbruk
är en form av jordbruk som förlitar sig på förvaltande av ekosystem och strävar efter att minska eller helt avstå från att tillföra material, särskilt viktigt är det att inte tillföra konstgjorda ämnen, som handelsgödsel eller kemiska bekämpningsmedel. Det är ett förhållningssätt som ser till helheten och avser att åstadkomma ekosystem som kan fortleva mycket länge, en mångfald av arter och levande ekosystem i jorden.

Jag har förälskat mig i EKO produkter och hoppas att det kommer förbli så. På något sätt känns det att det smakar mycket godare än 'vanliga' produkter. Jag tror säkert att man till en viss del inbillar sig, men vad spelar det för roll, man bidrar ju en del till EKO produkter och det är ju kanon!

Vi har inte så mycket av EKOLOGISKA affärer Göteborg, men av mina favvo affärer är
EKOSTORE, ligger på ekelundsgatan, väldigt nära Kungsgatan mitt i centrala Göteborg. Besök affären, massa goda produkter för både oss 'vanliga' och vegetarianer =)

I Lördags åt jag en Equale, rättvisemärkt och KRAV märkt choklad, och gud vad god den va.


Mjölkchoklad med hasselnötstryffel är min favorit!

Inga kommentarer: