lördag 14 november 2009

Mötet med människor är något speciellt!



Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka!

- Albert Einstein

Jag slutar aldrig att förundras över hur jag igentligen faktiskt orkar jobba med det yrke jag gör. Jag har funderat lite och jag vet (inte bara tror), jag har punktat upp mina små funderingar:
  • Det dagliga mötet med instruktörer - att se instruktörer utvecklas
  • Det dagliga arbete - schemaläggning, rekrytering, fart och fläkt, det dyker alltid upp någon form av utmaning under dagen och det får mig som människa att utevcklas.
  • Mina klasser! Mötet med alla medlemmar, att se dem utvecklas, se dem jobba och slita, få ta del av deras energi och mycket mer.
  • Det dagliga mötet med mina kollegor!
Mina punkter kan bli många, jag vet att MÖTET med människan är det som drar mig från att sluta. Att samtidigt får jobba med friskvård/hälsa/träning, you name it, är en förmån!

Jag vill tacka mina kollegor för att ni finns för mig och för att ni förgyller mina dagar - ni vet vilka ni är!


Önskar dig en fantastisk bra dag!

Inga kommentarer: