onsdag 27 januari 2010

Att hinna med...

Ja, det känns som att den här veckan gå galet fort. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna med och öva. För dig som känner mig, vet att jag älskar perfektion och jag känner att detta är något jag inte riktigt hinner att prioritera inför Nike. Varför, jo för jag inser att jag inte riktigt har den tiden.

Sandras definition av Perfektion:
Koreografin sitter utan och innan.
Jag vet exakt vad jag ska säga och när jag ska säga det (Verbalt och Visuella instruktioner).
Jag har full kontroll på musiken (Att ha ett samarbete med musiken, både röstläge och energin i mitt rörelsemönster).
Jag är klockren när det gäller tekniken.
Jag behöver inte ens tänka, det kommer av sig själv.
Jag har praktiserat allt det som står ovan i ungefär 2 veckor.

Okej, med eranhet växer självförtroendet, så är det och jag känner att jag absolut kan leverera på lördag, även om jag inte hinner öva in perfektion i allt ovan. På lördag handlar det mer om att släppa taget och leva sig in i sitt instruerande och det kommer lättast (för min del) när man bygger upp sin klass lite spontant och inte tänker för mycket. Du kanske tänker nu, ja men så jobbar jag alltid, good for you! Men jag är perfektionist ända ut i fingertopparna och jag har svårt för att släppa taget och inte tänka perfektion - och detta är en mina utvecklingspunkter, både privat och som instruktör.

Så på lördag har jag ett mission och min mål med klassen är att:
- Njuta av tiden
- Vara glad för hur långt jag har kommit
-Ge alla deltagare kärlek och målet är att skapa en fantastisk atmosfär inne i salen, en atmosfär som ingen kommer att glömma.

Just do it!



Inga kommentarer: