torsdag 21 januari 2010

FINAL!

Tack vare er som har röstat kan jag stolt säga....

....nu är det officiellt - jag har gått till final i Nike Rock Victorious! Nu väntar den stora finalen som äger rum Stockholm/Frescatihallen Lördag 30 Januari.

Finalen:
Presentation av sin koreografi på scenen framför en X antal deltagare (jag hoppas att det blir många, så att det blir riktigt hett) 12 min/finalist.

Juryns kriterier:
• Hur disponeras tiden?
• Levande och glad pedagogik som presenteras med finess.
• Teknik, flow, känsla och närvaro.
• Personlighet.
• Helhetsbilden av kläder, musik och koreografi.


Jag kommer framför allt att fokusera på att finslipa följande;


Pedagogiken - Hur lär jag ut, vad säger jag och hur säger jag det.

Kontraster - Kontraster i sitt rörelsemönster kopplat till röstens läge är oerhört viktigt för att det hela tiden ska bli intressant för deltagarna att lyssna samt se på dig. Jag behöver i samband med detta finslipa på mina energinivåer, för att få det att bli extra intressant - för att uppnå rysningar och en känsla av att 'jag är Michael Jackson'.

Teknik - Efter att ha sett videon har jag sett en del steg där jag kan gå djupare och göra det större.


Bring it on - i´m ready for the big final!




Inga kommentarer: