söndag 21 februari 2010

Dinkel kanelbullar

Vilken lördag det var längesen jag bara fick 'vara' och det vart så skönt. Min dag såg ut ungefär så här:

10.30 Stor frukost
där i mellan gjorde ingenting
14.30 Y O G A praktisering i 50 min
16.00 Lagade middag och fick en kick - Lets do dinkelkanelbullar!
OS, FILM,OS så såg min kväll ut och gissa om det var en underbar kväll.

Som sagt gjorde dinkelkanelbullar och det funkade faktiskt. Jag gjorde som vanligt, bara det att jag bytte ut mjölet till ungefär 1/3 Fullkorsndinkel och 2/3 Siktat dinkel - blev hur gott som helst. Men för att det inte ska bli så torrt, är det viktigt att få bullarna saftiga och det får du genom att ösa på med smör-socker-kane på degen innan du rullar ihop den, spara inte på det!

Super gott, super GI och super nyttigt! =)

Dax att agera flytthjälp!


Inga kommentarer: