onsdag 10 februari 2010

Plåtning med Fitness-Magazine


Har precis landat efter en hektiskt dag GBG-STHLM tur och retur. Har blivit plåtad av Fitness-Magazine och kommer bli månadens profil i April numret (#4) - varför jag är med i numret är för att jag är vann tävlingen Nike Top Instructor 2010!

Jag har haft en fantastisk dag med dessvärre en del motgångar. Färden till Sthlm va kanon, kom till till Stockholm 12.00 hoppade direkt in i en taxi till Tjärhovsgatan 5B, där fotostudion ligger. Kastade mig direkt in i sminket. Vid 13.30 blev det e liten lunch break, slängde i mig en sallas på 10 min sedan var det dax att sminkas färdigt. Där efter blev det klädprovning, vi bestämde oss snabbt för att köra turkos topp och rosa byxor (baggy kläder) - temat för dagen va Afro, där av mitt STORA HÅR. Jäklar jag hoppas att bilderna blir super cool, det kändes så ifall. Tack alla söta som va med i dag, super gulligt fitness crew och lätta att umgås/arbeta med.

Plåtningen höll på till 15.20, slängde av mig kläderna och in i taxin 15.35 - kom fram och vips Sandras kort fungerade inte, så vi fick åka iväg till en automat och sedan tillbaka till centralen. Ut i taxin och väl inne i centralen, letade jag upp tidtaballerna och vad jag såg, skulle tåget gå från 18B - Sandra går dit och står ut i 20 min (!!!!!!), helt plötsligt rullar det in ett tåg och jag tänkte 'VA, tåget kan väl inte komma nu...hur ska dem då hinna städa det' Jag går och frågar en SJ dam och hon säger ' näää det ska nog gå till Östersund' Jaha sa jag...där ser man, intressant - FULLT ÖS MEDVETSLÖS ner i Stockholm underjord och försökte hitta mitt tåg. ' WHAT A F-CK, du skojar går det från 12B???', jag sprang och sprang och sprang...kommer 1 minut försent, ser baken på tåget åka ifrån mig. NEEEEEEEJ, det här händer inte.

Okej, Sandra du måste tänka om. Sprang till till Ticket information, fick reda på att det finns några platser kvar till tåget som går efter 17 - men det är ett lååååångsamt tåg, som tar lite över 5 h, därefter går nästa X2000 tåg 20.15. Nä du skojar!!! Jag går ut och ringer Tomas och säger vad ska jag göra - kan du kolla flygbiljetter, jag måste ju hem. Tomas kollar upp biljetterna och säger att flygbiljetterna ligger på 2000:-..okej....attans....

Jag går tillbaka till informationen och min tanke var att boka om min biljett till 17 tåget. Då säger han BILJETTERNA ÄR SLUT, nästa avgång 20.15. NÄ, då trodde jag att jag aldrig skulle komma hem.
Jag bestämmer mig för att springa till Arlanda Express (tåget), köper en biljett för 120:- är framme 17.30 på Arlanda. Oj nu börjar jag blir trött, samt hungrig...går till biljettstationen och hittar en biljett hem med planet 18:50 för 2011:-.

Vet ni vad - JAG KÖPTE DEN!!! Så nu är jag 2000:- fattigare.

Jag får ge en massa kärlek till min underbara far som ringer när jag sitter och väntar på att få gå på planet, han säger ' jag fick så ont i magen för att jag tyckte om dig, så nu har jag satt in 1000:- på ditt konto', vad ska jag säga den mest ömjukaste far man kan ha. I love you daddy!

Nu är jag heöt slut, dax att nana i morgon väntar yoga-frukost möte-lunch BODYPUMP-jobb.

Här kommer en bild på mitt STORA hår.






1 kommentar:

Marie Kjellnäs sa...

Tjena Sandra! Gick in här för att hitta din mejladress, jobbar hemifrån och har glömt den i jobbdatorn. Och så får jag läsa denna hemska historia om din hemfärd – rys! Nästa gång måste du ringa, så bäddar jag i gästrummet.
Kram Marie