söndag 14 mars 2010

M.J är min stora idol!

Solen skiner och jag njuter för fullt!

I dag blir det fokus på att finslipa dem sista detaljerna inför min road trip som startar i morgon på Sportlife Almedal.
Det ska bli så roligt att få köra klassen igen - varför? I LOVE M.J - jag har nog sett This Is It minst (!) 6 gånger och jag älskar den fortfarande. Han är en stor inspirations källa. Om jag är trött och behöver komma i gång inför en klass, sätter jag alltid på Smooth Criminal, Wanna be startin' something, Beat It eller Billie Jean. Det funkar varje gång, älskar även sätta på någon av låtarna om jag vill freestyla och hitta ett snyggt steg - funkar det med!

Glömmer aldrig..året va 1992, Michael Jackson skulle ut på sin Dangerous tour, tv4 (tror det var den kanalen) skulle visa konserten från Bucharest. Just den kvällen/helgen skulle jag bort på dansläger, så pappa spelade in konserten för mig - bara för att jag inte skulle missa den. Jag har nog sett den inspelningen (säkert) 100 ggr. GISSA VAD - pappa har kvar videon. Så himla coolt!

Så om du frågar mig varför jag började med dans och älskar musik...nu vet du svaret!
Han är min stora idol!

Du är välkommen på en av klasserna på min 'lilla' dans turné på Sportlife. Du ser schemat till höger på sidan!.

039_30399michael-jackson-posters.jpg


Just Beat It!

Inga kommentarer: