söndag 7 mars 2010

Sandra goes Yoga

Helgens utbildning är slut och det är med blandade känslor jag skriver detta blogginlägg. Jag är så tacksam för att jag har fått gått denna utbildning och det bästa av allt utbildningen är inte över. Det är nu jag kan börja fördjuppa mig inom yoga och dens filosofi och jag njuter av varje sekund jag tänker på det.

Första utbildnings helgen kände jag 'Vad tusan har jag gett mig in på? Hinner jag detta?'
Eter denna helg känner jag 'WOW detta var helt rätt, jag har hittat hem'

Det är så spännande och reflektera dessa olika tankar jag har haft. Första helgen var det otroligt mycket negativa tankar som tog över. Jag kände att det inte riktigt var tid för yoga utbildning och jag var lite nervös för om jag verkligen VAR REDO.

Ärligt jag säger det en gång, NÄR SKA JAG ANNARS VARA REDO? Känner du likadant?
Om jag inte är redo i dag hur vet jag då NÄR jag kommer bli redo? Jag kanske aldrig bli redo....
RÄDSLA är vad det är! Rädsla för något nytt, rädsla av att behöva jobba lite, rädsla av att inte vara 'bäst'. Detta är EGOT som talar och EGOT är något jag absolut kan tänka mig att vara utan...resten av mitt liv.

Jag går just nu in i ett annat kapitel i mitt liv och jag njuter redan!


Inte nog med att jag har praktiserat ett X antal timmar denna helg, direkt efter utbildningen var slut åkte jag och Jim samt två andra tjejer som var med på utbildningen direkt till Gymnasium och körde MOJO´s Hot Yog med Monica Björn.


Ett litet inlägg från Johannas hemsida, Jira.

MOJO Yoga© & HOT MOJO©

är förkoreograferade yogasekvenser som är framtagna för att tilltala den breda publik som väljer att träna yoga på en träningsanläggning.

MOJO Yoga© och HOT MOJO© är licensbaserade program som uppdateras terminsvis. Intresserad av att vara först med MOJO Yoga© & HOT MOJO© på din studio? Maila oss din intresseanmälan snarast för att säkra din plats på någon av vårens grundutbildningar.


Detta koncept gillar jag skarpt, VARFÖR?

1. Det var hot hot hot inne i salen, älskar att svettas

2. Att salen är uppvärmd gör att du hela tiden är varm och du kan komma djupt in i dina positioner

3. Enkla och utmanade positioner som ALLA kan göra.

4. Monica Björn och Johanna Andersson - jag litar starkt på deras kunskap och erfarenheter och tycker att dem har skapat ett KANON koncept som jag tycker att alla anläggningar bör ta in. Jag är frälst!


TIPS om du ska åka och testa!

- Ta med dig en handduk - det blir SVETTIGT

- Ta med dig vatten, du får dricka!

- Ät inte för tätt innan (Värme och yoga positioner och en fylld mage känns inte så hot hot)

- Drick vatten under dagen, för det kan lätt bli snurrigt om du har ätit och druckit dåligt under en dag (egen erfarenhet)


Denna helg vill jag sammafnatta med 3 ord:

Kärlek

Ödmjukhet

Klarhet


OM SHANTI

S.





2 kommentarer:

Jo sa...

Wow - VIRA! Du Växer och växer in i ditt namn ;)

Du INSPIRERAR!!!

SHIVA SHAKTI ;)

J

Monika sa...

Tack för att du kom och testade!
Varmt(!) välkommen tillbaks,

Mo