onsdag 14 april 2010

Crea Diem

Jag är en person som tänker och funderar alldeles för mycket, så mycket att jag förr i tiden kunde bli orolig för saker jag har sagt.

Exempelvis - du skojar med en polare och märker att polaren kanske inte reagerar som du hade trott. Eller att säga 'NEJ' till saker. <>

Detta är ett TYP exempel på hur det var FÖRR i tiden. Ordspråket ' det blir bättre med tiden' eller ' ju äldre du blir', stämmer faktiskt! Ju äldre jag blir desto mer slutar jag och bry mig om saker som inte ska behöva ta min tid. Förr i tiden hade jag så svårt att säga nej till saker - för jag ORKADE inte lägga energi på att må dåligt efter. Det kräver en otrolig energi att gå runt och tänka och fundera kring VAD man har sagt hela tiden. NEVER MORE!

Vet du vad, jag får säga NEJ, jag får säga min mening, jag behöver inte ursäkta mig !
Våga ta plats och lev ditt fulla jag!


CREA DIEM = Skapa dagen

Har du en dröm?

Skapa dina tillfällen och skapa din dag! Ju mer du vågar ta initiativ, ju mer du vågar visar att du är framåt, ju mer du vågar visa upp dig själv (visa att du vill) ju mer du VÅGAR --> ju mer kommer du att få!

Jag är inne i en fas i mitt liv där allt verkligen flyter på. I går hade jag en 'bra' dag. Jag tackade JA till ett toppen konvent i STHLM till hösten samt en utbildning i Ö-vik. Mitt liv kan inte bli så mycket bättre. Jag är så tacksam för denna chans och jag tackar han/hon där uppe varje dag för att just jag får denna enorma utvecklingsmöjlighet. TACK!

Denna ring bär jag med mig varje dag! It keeps me going!
Carpe Diem

Inga kommentarer: