onsdag 5 maj 2010

Kosttillskott!?


Kosttilskott är ett supplement till din övriga kost, ett slags tillskott som beroende på vad för kosttillskott du äter ger dig olika komplement. När du tränar hårt, oavsett träningsform så kan du få hjälp av rätt kosttillskott då kroppen behöver mer näring och energi för att prestera på högre nivåer. Kosttillskott kan köpas på flera ställen i sverige, Kosttilskott affären Life, Budo Fitness, Gymgrossisten och många fler.

Jag rekommenderar alla att köpa sitt kosttillskott från Dalblads Nutrition AB - ett svenskt bolag som har sitt huvudkontor och som producerar allt i Stenkullen. Dalblads erbjuder allt i från Protein, viktprodukter, muskeluppbyggnad, fettsyror till återhämtningsprodukter. Jag brukar använda mig av Whey Class + som är ett protein tillskott och som jag anänvder till mellanmål, samt i bland efter träning (beroende på hur lång tid det tar tills jag ska öta vanlig mat). Min favoriter är, som jag brukar mixa är:

Whey Class Vanilj med llättmjölk och frysta jordgubbar
Whey Class Choklad med lättmjölk och skivad banan
Whey Class Papaya (månadens smak i April) med lättmjölk och fryst mango.

Det bästa med Dalblads är att dem har 'Månadens smak', en ny smak varje månad.




Jag citerar nu Dalblads hemsida -

Kvalitet

Vi har full kontroll från råvara till färdig produkt som skapar en säkerhet för oss och en trygghet för dig som konsument.

För att du ska känna dig säker på att innehållet i våra produkter stämmer med vad etiketten lovar, är Dalblads Nutrition AB
sedan några år tillbaka medlem i Svensk Egenvård, som ställer hårda krav på produkternas renhet, att aktiva ämnen testas och
att förpackningstexterna granskas.

Dalblads Nutrition AB följer europeiska och svenska livsmedelslagstiftning och
har ett välutvecklat system för egenkontroll och
vi arbetar i enlighet med HACCP (Hazard Analysis & Critics Control Point). Det är en internationellt erkänd systematisk metod för
att bygga upp ett
säkert hygienledningssystem.
En noggrann kontroll och dokumentering under hela tillverkningen är grunden till en hög och jämn kvalitet.

Dalblads egna analysrapporter är uppdelade i tre steg:

1. Kontroll gentemot leverantören/ producenten. Alla råvaror som används i vår tillverkning kvalitetstestas och stäms av med
leverantörens analysrapport, innan de
tas in i tillverkningen.

2. Egenkontroll (HACCP).

3. De färdiga produkterna genomgår en oberoende laboratorietest som ses som ett komplement – en redlighetskontroll – till våra egna
kontinuerliga kontroller och analyser.



Jag har fullt förtroende för Dalblads produkter och det är därför jag rekommenderar dem. Jag har även haft ett nära samarbete med Petter Holmegård, som är säljare i bl.a. Västra Götaland, när jag var beställningsansvarig på Sportlife Almedal och genom det samarbetet har jag fått ökat förtroende och Petter är en fantastisk person som kan otroligt om kosttilskott och träning. Maila han gärna, petter@dalblads.se.


Det är givetvis upp till dig själv vilket kosttillskott som du väljer. För mig är kvalite otroligt viktigt och jag betalar hellre 100-200:- mer för ett protein, bara jag vet vad jag får och vet att det inte är en massa skit i det.


Testa gärna och återkom med vad du tycker om produkten!



Inga kommentarer: