onsdag 14 juli 2010

Tankens kraft


Jag är tror fullt ut på 'tankens kraft' - du blir vad du tänker. Om du har full tro på dig själv, i vad det än må vara i ditt liv så tror jag starkt på att om du tänker ' jag kan, jag vill, jag ska' så kommer du att gå långt. Precis så här jobbar jag, på så sätt blir jag målinriktad och håller stort fokus på vart jag är på väg. Rätt så ofta i mitt liv har jag fått gå den långa och den lite mer 'jobbiga' vägen.

Vilket jag ser som en möjlighet och som en utmaning. Att gå den långa vägen och att få kämpa för att nå sitt mål, ser jag som en utmaning för att oftast under den 'långa' vägen hinner jag utvecklas enormt mycket. Jag hinner med att lära känna mig själv, ex, hur agerar jag här, hur jobbade jag ännu tuffare för att verkligen nå till målet osv. Genom att sedan analysera och fundera på vilka egenskaper jag använde/använder under vägen, samt vad jag kan utveckla gör att jag kan VÄXA. Att växa och våga utvecklas för mig är MOD. Att vara modig för mig är att vara stark och vilja om att utvecklas som människa.

Något som gör mig stark och som håller mig i harmoni är denna symbol:

Lotusblomman:
För buddhister är lotusblomman en symbol för godhet och renhet.
Lotusblomman växer i vattnet. Den gror ur leran och tar sig till vattenytan där den
blommar. På samma sätt kan människor resa sig ur livets prövningar och motgångar
och nå upplysning.


"På samma sätt kan människor resa sig ut livets prövningar och motgångar" - jag älskar det citatet och för mig är det MOD & ATT VÅGA.


Jag lämnar dig här. Fundera kring ämnet och fundera på hur du själv brukar göra. Finns det något som du kan utveckla, är det något som hindrar dig för att nå ditt mål. Jobba från en medvetenhet...


Med kärlek,
S



Inga kommentarer: