onsdag 29 september 2010

Rutin-Freak!

Kom och tänka på hur vi människor lever i en 'rutin-värld' och med det menar jag att vi gör i princip samma saker varje dag, ja när det gäller rutiner. Är det inte fascinerande? Ok. nu kanske du tänkte ' Nej, nej, nej...det där gäller inte mig' FAST tänk efter en gång, äter du samma frukost varje dag? har du samma morgonrutiner? har du samma runda när du går och handlar på ica?

Haha visst är det roligt. Själv är jag en ren rutin människa och jag får jobba så hårt för att VÅGA bryta det mönstret, för det handla om MOD och att VÅGA göra det där lite galna i bland. JA - det är galet för mig, iaf. =) Något som hände mig i morse, jag går upp och börjar koka mitt ägg. Under tiden gjorde jag iordning mig, som jag brukar. När jag kommer in i köket förstår jag att jag INTE har någon mjölk kvar. AAAAhh, herregud det blev K A O S. Varje morgon äter jag havregrynsgröt med ett kokt ägg. Letar stressat efter bröd och vad hittar jag, EN brödskiva.
Vad skulle jag nu äta? Fina fisken vet du....det fick bli att koka till ett extra ägg, mosade två ägg med lite smör och salt och åt en grov macka med skinka och ost. Rätt gott iaf.

När jag tänker efter så var ju det inte så illa iaf.

Alright, ha en strålande bra dag!

P.S Är du ett 'rutin-freak'?

2 kommentarer:

soffan sa...

Haha, yep!! Jag tror att man blir ännu mer mån om de rutiner man faktiskt har när man jobbar lite oregelbundna tider. Så hade jag haft ett niotillfemjobb så hade jag säkert spexat till det med något annat än två ägg med örtsalt, ett glas juice och en kopp te till frulle då och då, vem vet ;)?

Sandra sa...

Eller hur! OCH det är ju inte så konstigt, men det är så roligt att reflektera över det i bland...för det är verkligen 'samma' rätt så ofta.
Kram kram