onsdag 16 februari 2011

En vanlig onsdag




Vad hände här? Jag som trodde att våren var på G!? Igentligen så tycker jag att det är super mysigt med mörker, snö och kyla - NEJ, jag tycker inte om att åka skidor. :)

En vanlig Onsdag som innebar en helt ljuvlig BODYBALANCE™ och en (såklart) BODYJAM®, för att avsluta arbetsdagen. Klasserna i dag gick SUPER, så stolt över alla mina deltagare. Så sjukt glad över alla pepz som kommer vecka efter vecka.












Titta vad jag fick av min boy i måndags, på alla hjärtans dag - en bok! Den hemliga kocken, läs den! Super bra! En bok som handlar om det 'hemliga fusket' i all mat. Usch, du vet inte vad det är du äter. Burr för det! Men å andra sidan kan vi inte bara SLUTA att äta. Eller hur!? Men du kan välja att köpa ekologiskt odlade grönsaker, kött, mjölk, ägg m.m. som är närproducerat. Det gör jag! Det känns så mycket fräschare och godare.

Ett favorit stället är Gödebergs Gårdsbutik i Lindome som ligger ca 1,5 mil söder om Göteborg.


Jag fick en fråga i dag från en vän/kollega på Sportlife, hon ville att jag skulle lägga upp ett recept varje dag. Och självklart ska jag försöka göra det, men jag vet också hur glömsk jag är. Haha, men här kommer ett!







GI Pizzabotten

Valfria ingredienser på. En favorit för mig är, tomatsås, parmaskinka, mozzarella, ruccola och pesto.

Deg till en långpanna:

25 g jäst
1 1/2 dl fingervarmt vatten
1 msk olivolja
1 tsk salt
4 dl siktat dinkelmjöl

Gör så här:
Värm vattnet till 37 grader. Smula ner jästen i en bunke och häll över vattnet. Rör tills jästen löser sig. Tillsätt olja, salt och mjöl. Arbeta till en smidig deg. Låt jäsa övertäckt i 20 min. Sätt på ugnen på 250 grader.
Arbeta ut degen på en smord bakplåt. Använd valfria ingredienser på pizzan och grädda i mitten av ugnen i ca 10 min-15 min
.


Smaklig måltid och trevlig kväll! :)
/Sandy

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sandra du är ju helt enkelt bäst;)Nu blir det annat än husmanskost som står på schemat(dock lär det ju bli en tallrik kolhydrater till bjässen).Kram på dig

Sandra sa...

Gött! :) Husman är riktigt gott det med, men kanske inte alltid :)