tisdag 22 februari 2011

Kamera på gym?

För tillfället går det en het diskussion- om vi ska ha kamera på gym eller inte!? Jag har inte riktigt reflekterat över själva diskussionen, förren
förra veckan då Sportlife var med i riksTV och det var en medlem på en klubb som ligger vid Lysekil, som berättade vad hon tyckte och att hon inte alls var glad i att Sportlife filmar henne.

Förlåt men detta är MIN personliga åsikt, inte Sportlifes -Vad är det fär fel, igentligen, med en kamera på gymmet? Personligen känner jag mig tryggare när det finns kamera på plats, speciellt om något skulle hända -ex. om det blir ett rån, om vi får besök av en tjuv, om det skulle börja brinna osv. osv.

Kvinnan pratar om integritet - men vad betyder det!? Vi blir ju filmade när vi går till Willys och handlar mat och åker till Elgiganten och handlar TV, vad är det för skillnad på det och att gå till gymmet?

Det är ju inte någon som sitter och tittar på filmerna en tisdagskväll, direkt. Utan kamerorna är uppe i fall något händer. Och det är ju bara i receptionen som det finns kameror - precis där vi har alla kassor. Så vad har det med integritet att göra?

Jag har själv jobbat som receptionist på Sportlife, en gång i tiden, och det är sena kvällar. Vi har även många puckon som kommer in och bara vill 'störa'. Jag har vart med om det ena och det andra, tom. behövt ringa in polisen vid ett par tillfällen. För min del säger jag JA till kamera och tycker hela diskussionen är helt onödig.


TACK för mig!

2 kommentarer:

soffan sa...

Ja, man blir så trött. På anläggningar dessutom som vissa tider är obemannade är det ju absolut nödvändigt. Så, det är bara att välja, sämre öppettider, mer personal dvs högre månadsavgifter för kunden, eller ett par kameror. Jag vet vad jag hade valt...

Sandra sa...

Bra synpunkt! :)