fredag 4 mars 2011

Tips

Fredag, 4 mars och snart helg! Här kommer lite roligt tips från kocken Börjesson.
Taste #5 umami paste from Laura Santtini. En såkallad 'pasta', helt naturlig och UTAN tillsatser, som du kan använda i din köttfärssås, i din marinad, såser och ja, där du behöver lite extra sting. Vad är då detta, en pasta som innehåller bl.a. tomatpure, vitlök, sardell-pasta, svarta oliver, balsamvingäger, karl-johan svamp och mycket mer. Jag hade i lite av denna pasta i en köttfärsröra och det blev smarrigt som bara den. Det blir på något sätt mycket mustigare och det smakar otroligt gott. Denna ska jag börja använda allt mer i min matlagning. TACK mor för att du introducerade mig till denna fantastiska vara.



I mitt vardagsrum har jag placerat lite äppelblom som för mig betyder VÅR. På andra bordet har jag placerat en bukett tulpaner - som symboliserar färg, grönskan, sol, vår, värme och mycket mer. In med våren folks, det gör en så mycket gladare!


Nu blir det en sväng på stan, lite små-jobb-fix och i kväll räkor hos mor och far.
Ha en lovely fredag!

/Sandy

Inga kommentarer: