måndag 2 maj 2011

Måndagslyx!

Wow, wow, wow och åter wow vilken helt underbar klass jag hade i dag. BODYJAM klasserna på Almedal är tamejtusan helt underbara! Fitness Magic every monday!

Efter klassen gjorde jag mina magiska köttbullar och jag hävdar bestämt att man kan få orgasm av mat. Mat är det bästa jag vet och GOD mat. För att lyckas med köttbullarna behöver du följande:

1 ägg
Kalvfon ( 1/2 dl)
En skvätt grädde
salt och peppar
Osötat ströbröd

BLANDA allt och låt det svälla. Häll sedan i en hackad gul lök, blanda runt och lägg sedan i köttbullarna. Stek i riktigt smör. i dag serverades köttbullarna med en blomkålsmos och gräddsås.

Blomkålsmos:
Bryt ner blomkålen, så att det blir mindre 'buketter'. Lägg i en stor kastrull, fyll upp med vatten och salta. Låt koka tills blomkålen är klar, d.v.s lagom mjuk. Ta av kastrullen från plattan och häll av vattnet. Tillsätt en skvätt mjölk, smör, ev. salt, vitpeppar, muskotnöt och mosa. Super smarrigt och ett bra alternativ om man inte vill ha potatismos.

Detta är riktig lyx för mig!
Sov gott /Sandy

6 kommentarer:

soffan sa...

Ååå, vad gott! Jag LÄNGTAR tills min Svarta Lådan-utmaning är över, så jag kan börja laga mat igen. Och få bestämma själv VAD jag ska äta :P .

Anonym sa...

Du är ju världens husmor ju!...skulle nästan kunna tro att du är från Lidköping =)
// Dr M

Sandra sa...

Martin för f*n jag är född husmor. Har ju största bebisen hemma som jag måste ta hand om :) haha

Soffan, ja för tusan..börja laga din egna mat. Bra med utmaning, men oj så mkt roligare att bestämma av sin egna kost. Jag har superbra tips och recept som du ska få sen! :)

Sandra sa...

bestämma över....heter det ju!

Vladi sa...

Testa koka med tillsammans med broccolin och sen köra med stavmixer för göra en mos. Blomkåls/broccoli-mos.

Gott och nyttigt.

Sandra sa...

Ååh gott! Det ska jag testa :)