lördag 16 juli 2011

Mardrömskvällen

Herregud, jag börjar undra om jag är på semester eller inte. Haha, denna kväll går till världshistorien. Ingers kusin Solveig, som har bott i Benidorm
sedan skolåldern, bjöd in oss till en såkallade nattvandring. Enligt inger skulle detta vara en supermysig vandring med avslutande grillning på stranden. Det kostade 120kr/pers och det var väl inga konstigheter.

Väl på plats vid samlingsplatsen, 21.00, möts vi av värsta stora uppslutningen. Dryga 150-200 personer hade samlats för att promenera tillsammans. Vi blev avprickade och fick varsin t-shirt och våffla. Efter incheckningen var det dags för ett litet tal och välkomnande;

Självklart ställde sig tompa längst fram. Ser du han? :-)



Efter några minuter förstår Sandy vad som väntar, 2 mil (!!!!!!!!!) nattpromenad med pannlampa. Herregud hur ska detta gå!? - var min första tanke. Äsch kan ju inte ta så lång tid...

4 bussar åker i väg och vi åker rätt upp till toppen. Vi åker och åker och åker och återigen åker. Jag förstår rätt snabbt att detta kommer att bli en jobbig och lång tur. Måttligt glad, not ;-).

Detta blogginlägget kan bli hur låååååångt som helst och med tanke på att klockan nu är 02.42
känner jag att jag måste korta ner.




* 2 mil till fots via grusstigar och vägar som inte ens finns med på Googlemaps.

* fel nikedojja på mig- ont som f*n i hela kroppen.

* insekter överallt

* Mitt i ingenstans

* Kolsvart

Summan:
4 (FYYYYYYYRA) timmars promenad i mörker.

Klockan är nu 02.47 och jag säger bara NEVER MORE!!! Fy tusan vilken kväll natt!! Haha my god, helt sjukt. Skrattar ihjäl mig. En liten mysig kvällspromenad förvandlades plötsligt till mardrömspromenaden.
Vilken tur att jag hade världen bästa sällskap, utan familjen hade jag aldrig klarat av dessa fyra timmar.


DAGENS:
Det som inte dödar...


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

soffan sa...

Hahaha, oh nooo! Det låter inte som en aktivitet för mig heller ska jag lova. Tänk att folk gör sånt frivilligt :D .

Sandra sa...

Jaaa OCH betalar för det! Galet!