tisdag 22 maj 2012

Fun light smaksatt med Stevia!

Du har väl inte missat Fun lights nya 'saft' smaksatt med Stevia. Stevia som jag har skrivit om i tidigare inlägg, är ett naturligt sötningsmedel som kommer från just växten Stevia. Stevia kommer från Sydamerika och bladen har använts i hundratals år.

Denna dryck är perfekt att servera med mycket is och en somrig dag som denna. :)

Denna gång köpte jag hem smaken Rasberry/Pomegranate, som också är min favorit. Dryckens färg kommer i från morötter, så det är naturliga färgämnen i även där.

Kalorier???
1,3kcal/100 ml sprickfärdig dryck. Vilket betyder 3 kcal/glas (2,5dl).
Alltså ingenting i sammanhanget.

Gravid?
Det verkar inte finnas någon direkt vetenskaplig forskning på just användandet av Stevia i samband med graviditet (inte vad jag har hittat iaf) är jag lite försiktig med mängden Stevia jag stoppar i mig. Men de flesta skriver/säger att det inte ska vara någon fara, då det just är ett naturligt ämne. Sunt förnuft helt enkelt.

- Har du någon mer grundligare kunskap om detta får du gärna maila mig; sandra@sandraborjesson.se

Nu ska jag njuta av sol och dryck ett tag innan jobb väntar.

Kram/Sandra

Inga kommentarer: