söndag 27 maj 2012

Happy Mother´s day!

Vilken ljuvlig helg jag har haft. Spontan utflykter, underbar lunch vid havet, spontant grill, lite mello och morsdag lunch-och middag.

I går åkte vi på Spontant utflykt till Långedrag där försvarsmakten, Garnisonen, hade öppet hus och öppnade upp 'hemliga rum' från början av 1900-talet. Riktigt fräckt att få se hur det var att jobba som militär förr i tiden. Vi var långt inne i bergen, sär var set ruggigt kallt och mörkt. Innan dess blev det lunch på långedrags värdshus.

Dagen till ära, morsdag. Vi började dagen att fira Tomas mamma och hängde på ett soligt Tjörn. Dagens avslutades hemma hos mina päronen, där min vackra och BÄSTA mamma skulle firas. Vi bjöds på grillat och glass med jordgubbar.


Galet bra helg helt enkelt!






Tomas utforskar militärens mark...







Häng på Tjörn

Anja (Tomas föräldrars hund)  har lärt sig att hoppa över det provisoriska 'staketet', uppbyggt av hönsnät. Så nu har Tomas fått bygga ett riktigt. HA, hon kom inte över - så nu kan hon springa fritt utan att vi sa vara oroliga. 



Mamma och pappa bjöd på grillat kött, hemmagjord potatissallad och annat smarrigt grönt till :)



Tomas jäser efter tre omgångar glass och jordgubbar. Gillar hur mitt halsband har lagt sig på magen :)




Någon mer än jag som har svårt att gå och lägga sig i detta semesterväder? Känns som att kroppen har gått in i ett riktigt semester mood och allt känns så "Mañana-Mañana". D.v.s ingen stress :)

Hoppas ni har haft en strålande helg! Sweet dreams!


Inga kommentarer: