torsdag 28 juni 2012

Förbereder frysen inför semester!

Ja jag kallas för hönsmamman ;-) Men hellre förberedd än inte. Så vad gör jag en torsdag som denna, jo ett gäng köttbullar som jag kan frysa in och ha som akutmat, strandmat, färdmat....you namn it.

Varför det är bra med just köttbullar i frysen:

- Ett par kalla köttbullar i picknickkorgen är aldrig fel.

- Köttbullar med pasta- snabb enkel mat som går på 5 röda. Finns massa bra pastaalternativ för den som inte vill ha vit pasta. Passar alla hungriga magar!

- Köttbullemacka med rödbetssallad (now we talking ...mmm. Inte för att jag brukar äta det, men vem vet kanske blir sugen ;-) )

- Barn äter alltid köttbullar. Kanske jag får besök av några i sommar?

- Några köttbullar att knapra på till mellanmål.

Vad har jag mer i frysen?

- Färdigstekt kycklingfilé i bitar (gott i sallader)

- Pannkakor gjorda på dinkel eller mandelmjöl.


Seså förbered din frys med massa god, nyttig och lätt mat. Det kommer hjälpa dig att prioritera rätt när stranden kallar eller när den hungriga magen skriker!

Tjipp/ S





Inga kommentarer: