torsdag 14 juni 2012

Kors i taket!

Fisk två gånger denna vecka! Jag försöker så gott jag kan, att äta mer fisk alltså :)

I tisdags stekte jag spättfilé och serverade den med en stekt rödbetssallad- rödbetor, lök och kapris och till det potatis och remouladsås. Vill du testa Per Morbergs receptet så hittar du det här;


http://m.recept.nu/per_morberg/varmratter/fisk_och_skaldjur/per_morbergs_rodspatta_grenoble/

I dag tvingade jag mig ner till gymmet, intalar mig själv att jag behöver aktivera mig mer (ja så mkt jag kan som gravid) för att förebygga min trött. Att gå från 5-8 klasser i veckan + utbildningar på helger till att endast köra 2-3 ggr/veckan är sjukt utmanande för en som jag; smått otålig och 'dampig' tjej, född med myror i brallan och har en galet rastlös själ, ja ni förstår. Jag förstår varför naturen låter oss kvinnor vara gravida i 9 månader, det tar tid att hitta sin roll, finna lugnet och bygga upp ett tålamod som heter duga. För nog är det T Å L A M O D som är min utmaning...så tack universum, Gud, jorden, naturen...ja eller vad man ska tro på :-)

Innerst inne så vet jag, att jag INTE ska klaga. Jag kan i allafall träna (ja...gymma och promenera) och det är jag glad för. Håller tummarna att biceps och Triceps värker lite i morgon, längesen jag hade träningsvärk.

Trevlig kväll!
<3

Inga kommentarer: