lördag 23 juni 2012

Midsommarafton

Göteborg, Sveriges framsida, västkusten, bästkusten...kärt barn har många namn. Dock lös solen i dryga 2 h på förmiddagen och regnet öste sedan ner resten av dagen och kvällen. Nå väl, det hindrade inte oss från att fira midsommar!


Traditionsenliga midsommar lekar hos grannen. Tompa hoppa för fullt...



Barn som vuxna :)


Snacka om att vi var helt slut efter lekarna, några passade på att ta en liten power nap. 



Och några passade på att leka i den nya inskaffade leksaken hos Michel och Anna.
 Tompa och Michel lekte pool volleyboll i ösregn. Goa gubbar med några öl för mycket :)



 Det blev lite väl mycket av det goda i går, men då var det super smarrig. Kappe gick loss på ostbågarna :)


Efter lek och poolparty var det äntligen dags för grillning Hungrig som få, jag hade ju missat mitt dagliga rutin-mellan-mål, så oxfilé smakade extra gott :)


Med ett glas alkoholfritt Rosévin



Jag var i bädd 23.30, trött som bara den och vakande upp 09.00 och kände mig mer eller mindre bakis. Vet inte om det var det där alkoholfria rosévinet eller det otroligt stora intaget av socker i går. Hmm...
Jaja, jag tackar och bugar för en trevlig Midsommar! 

Nu blir det en mindre lunch/mellanmål bestående av LCHF Ostkaka med LCHF sylt, ingen mer socker på ett par timmar. Tänkte piggna till från min bakfylla ;-) 

Ha en alldeles strålande midsommardag! 
<3



Inga kommentarer: