onsdag 26 september 2012

Höstmys


I dag drog jag mig ut till Torslanda för att njuta av mitt älsklingssällskap, Inger och prinsarna x2. 
De som känner mig vet med sig att jag är en "planerare" ut i fingerspetsarna men har de senaste året, skulle jag vilja säga, blivit lite mer spontan och är lite mer tar-saker-som-de-kommer-laid-back, vilket jag tror uppskattas mer av min sambo som spontaneous alabama. (Tror att jag blev mer laid-back när jag blev gravid...skön känlsa)  MEN något som är svårt att rubba och som aldrig kommer att rubbas är mina matrutiner, oändligt viktigt för en "skalman" som jag. Yes, mitt nickname är skalman och jag trivs rätt så bra med det. Så för att Inger skulle slippa laga lunch till mig, med två små barn att ta hand om, hade jag fixat med mig egen lunch. I dag blev lunchen en riktig höjdare. 

Tonfiskröra i osötat libabröd. 

2 personer
2 st libabröd, osötad
1 tonfisk burk (i vatten) 
2 ägg
1/2 rödlök
2 dl creme fraiche
1 msk majonäs
2 msk chilisås
Salt, peppar och lite cayennepeppar. 
Salladsblad och önskad grönska. 

1. Hacka ägg och lök. 
2. Blanda ihop creme fraiche, majonäs, chilisås och kryddorna. 
3. Släng ihop allt med äggen och löken. Smaka av. 
4. Smöra libabrödet, lägg på två stora salladsblad och toppa med tonfiskröran. Lägg på önskad grönsak/er på - ex. gurkan, tomat och paprika. Rulla ihop och ät. 

Gudomligt i min mening och superenkel lunch! 





Ingers sjukt goda banankaka á la paleo, blev kaffegodiset.  Receptet finns under kategorier till höger. 



Kunde inte undgå hennes nyinskaffade Shabby chic inspirerade skänk som numera pryder vardagsrummet. Hur snygg är den inte? Me like!

The climbing monkey :) 


En onsdag med 'lagom' aktivitet för en kvinna som just nu endast känner sig tung och otymplig! 
Onsdags k.ä.r.l.e.k från mig till er!

Inga kommentarer: