måndag 8 oktober 2012

Mammalivet

Vart ska jag börja. Kan man sätta ord på denna enorma kärlek jag har till detta mirakel, min son, min Theodor. I morgon är han 7 dagar - en vecka gammal och jag undrar vart tiden tar vägen. Vi gör inte så mycket på dagarna, mer än att mysa, pussas, äta, sova, byter bajsblöjor, lär känna varandra och jag älskar varje  minut av det. Alla undersökningar har gått kanon, han är frisk och kry samt ökar i vikt. Stolt mamma och pappa :) Just nu längtar vi till lördag, då flyttar vi äntligen in i vårt hus - ska bli så skönt att komma till ro, även om det går bra att bo på Tjörn. Borta bra men hemma bäst, så är det! 

Pappa T är min andra hälft och världens bästa pappa. Vilket jag igentligen har vetat om hela tiden :) 
Älskar dig! 




Bortskämda har vi blivit med presenter. Morbror Johan dök upp med en supercool Babysitter från Babybjörn. TACK bästa bror och morbror. 


Mormor hade köpt på sig en hel del mysiga kläder


....och morfar dök självklart upp med en "fotbollströja", vad annars? Det ska börjas i tid :)





Mamma äääääälskar dessa Uggs. Theodor kommer vara hetas i stan - "stylish" med sina polare Kappe och Jonatan. TACK Fam. Halldin/Waldersnes för att ni finns i våra liv. 


.....ÅÅååå Inger hade tänkt på mig och dök upp med en fin pressy på min födelsedag. Love you!


TACK Peab för uppvaktningen och för att ni tänker på oss!



Och innan jag lämnar er för denna gång vill jag bjuda på ett riktigt gott middagsrecept.

Har dock inga exakta mått, du får helt enkelt smaka dig till...hihi

Fläskfile
Creme fracihe
Grädde
Balsamvinäger
Färsk rosmarin
Kantareller
Västerbottenost (eller annan smakrik ost) 
Salt, peppar. 

Ris eller blomkålsris till - beroende på vad du föredrar för "kost" :) 

1. Skär fläskfilen i lagom bitar och stek tills köttet är nästintill klart. 
2. Stek kantarellerna i smör.
3. Koka upp grädde, creme fracihe, balsamvinäger, rosmarin, salt och peppar. 
4. Lägg i köttet i en ugnsform och häll över såsen. 
5. Häll på de stekta kantarellerna och toppa med ost. 

Ställ in i ugnen, ca 200-225 grader i ca 15 min, tills fläskfilen är färdig och osten har smält. 

Ha en strålande måndag! 
Kram Sandra









Inga kommentarer: