torsdag 8 november 2012

Bountybollar ( LCHF)

Igår kväll passade jag på att baka Bountybollar medans Theodor låg i pappas famn och sov. Om det är något jag har saknat sedan jag blev mamma så är det att kunna stå timmar i köket och laga mat eller baka. Nu är det bara en kort tid i mitt liv som det kommer att vara så här, så jag får härda ut :)

Du behöver:

50 g kokosolja (smält)
1 dl stevia strö
1 dl kokosmjölk
1 dl vispgrädde
200 g kokosflingor
175 g mörk choklad

1. Smält kokosfettet i en kastrull, tillsätt stevian och blanda.
2. Tillsätt nu resterande ingredienser.
3. Häll över smeten i bunke/skål och ställ in in i kylen i ca 1H.
4. Ta ut smeten och rulla till bollard. Ställ in i frysen i ca 5-10 min och under tiden smält chockladen över ett vattenbad.
5. Ta ut bollarna och rulla dom i chokladen. Ställ in i frysen ett tag så att chokladen få stelna, flytta över till kylen.

Jag tycker att dessa är sjukt goda, men älskar ju kokos med :)

Enjoy!

Inga kommentarer: