lördag 10 november 2012

D vitamin!




Nu har jag äntligen fått tummen ur och beställt Holistic D-vitamin 5000 ie. Jag ska, som jag har skrivit tidigare, testa att äta D-vitamin under ca 3-4 månader (vintern) för att se om jag blir piggare och gladare. Jag vill undvika att bli hösttrött, seg i kolan, negativ och allt vad mörkret medför och därför tror jag på att detta kan göra underverk. 

Självklart är det lika viktigt att äta en varierad kost, kost som innehåller D-vitamin (som ägg, feta mjökprodukter och fet fisk), vara ute mycket samt träna. Men jag hörde en forskare säga att för att få tillräckligt med D-vitamin per dag, nu under vinterhalvåret, måste man vara ute vid 5-6 tiden på MORGONEN för då är solen som starkast. ÄVEN om det är mörkt och trist ute. Rätta mig om jag har hört helt fel. 

Därav kan jag konstatera att jag får i mig alldeles för lite D-vitamin och med ett litet tillskott om dagen, så tror jag att min kropp kommer att på mycket bättre. 

Den kostar endast 199 kr här. Så det är väl värt varenda krona att testa. 


Vad tror du om D-vitamin, har du själv erfarenhet av att äta det? 

Inga kommentarer: