onsdag 26 december 2012

Julafton 2012

Vilken underbar julafton. En julafton som var lugn, då vi endast var totalt tio stycken och Theodor som ända barn. Men ACK så trevlig och underbar. Självklart startade vi med den traditionella julfrukosten hos mor och far, med även min morbror med familj. Tror vi har haft den här traditionen i dryga 10 år, om inte längre. Så himla trevligt och mysigt. 

Theodor fick så mycket julklappar att jag nästan blev lite generad - är det så här det är att ha barn på Julafton? Wow! Det bästa av allt, hans mamma fick öppna de flesta, vilket kändes som att julklapparna tillhörde mig. JA, jag ÄLSKAR klappar. Man blir aldrig för stor för julklappar. Nedan följer lite bilder från dagen till ära;

Delar av julbordet. 


Älskar!

Kärlek!

Hohoho!!! Bästa tomten EVER - brorsan Johan. Detta år var han sponsrad av Ica...haha.
 Vill du anlita han, DU kommer inte bli besviken, kontakta mig - bra pris ;-) 

 Hos oss kramar man alltid jultomten när man får en klapp...

Theodor får en julklapp

Jag är så nöjd med vårt nya matsalsbord, stolar, lampa och julgran. 

Fina mamma

Hej å HÅ, tack för i år!

Första klapparna...

 ....Å så lite mer. 

bl.a. fick Theodor en tripptrappstol från Stokke från morbror Johan. Perfekt, när han om dryga en månad får börja med smakportioner. Presentkort på BR, pengar, böcker, kläder i mängder och mycket mer.




Jag fick så mycket fint detta år. Vet inte riktigt, men jag måste ha vart SUPERDUPER snäll. 


iPad från älskling.


Tröja från firran av mamma och pappa.


Fina glas från brorsan.


 En riktig kockkniv från svärföräldrarna.

Vad mer då?  Bl.a. Filippa K muggar (Rörstrand), satinpåslakan, vanta, kökshanddukar, örhängen och mycket mer. 


Som sagt, jag är så tacksam för allt och glad för att jag har en sådan fin och härlig familj. Tänker på de barn som inte får uppleva en lugn och trygg jul med sin familj. Barn som är utsatta och inte har det bra. Kan inte sluta tänka på det och samtidigt mår jag lite illa av tanken, då jag inte kan tänka mig att barn som Theodor har det så. Usch! 

I dag blir det middag hos farbror, kusiner och kusinbarn. 

Önskar Er alla en God Fortsättning på denna fina Jul!

Inga kommentarer: