måndag 21 januari 2013

Low Carb pizza - en favorit!

I dag hade jag besök av den nya mamma-ligan i Torslanda. Vi alla lyckades skaffa barn och flytta till Torslanda samtidigt. Eller ja, Anna och Inger har bott här ett tag - men jag och Sophia är nyinflyttade. Dock saknade vi Anna, som var hemma med sjuka barn.

I dag bjöd jag tjejerna på Low Carb/LCHF pizza, vilket är en favorit! Så enkel att göra och så gott. Receptet hittar du här.

Självklart blev det en egen tomatsås med. Superenkelt: Fräs lite vitlök i olja, häll på passerade tomater, en klick tomatpuré, salt, peppar, oregano och en nypa socker/stevia/sukrin - för att inte det ska bli så beskt.






Favorit ingredienser: Parmaskinka, mozzarella och pesto! Mumma! 

Just nu sitter jag och skriver till dig, käkar mellanmål och förbereder middagen. Mutitasking alabama. Som jag känner mig duktig för engångs skull! :) 

I dag blir det hemmalagad pyttipanna. Har grillad kyckling kvar från igår och vad passar bättre än att använda kyckligen till pyttipannan. Receptet/tips på egen pyttipanna får du i morgon. 

Seså, dags att skynda på innan lilleman vaknar :) 

Trevlig kväll!

Inga kommentarer: