torsdag 31 januari 2013

På bättringsvägen

Äntligen är han på bättringsvägen. Inte lika hostig men förkylningen är densamma. Nu får det vara nog med sjukdomar. Längtar till våren. Började dagen med en dunderfrukost, eller ja det gör jag varje dag. Just nu äter jag detta till frukost; yoghurt, keso, valnötter/mandlar, russin och kokosflingor. Nästan beroende. Till det ett LCHF bröd och ett ägg. Skulle kunna leva på frukostmat, så gott, om du frågar mig ;-)


Efter mys, lek och paleolunch (bananplättar) tog vi oss ut i det blåsiga vädret. T sov och mamma fick sig en rask promenad på hela 65 minuter. Kändes gott för både knopp och kropp. Har vilodag i dag och då passar sig en powerwalk riktigt bra. Vad är det herr Colting rekommenderar? 30 träning/motion/aktivitet per dag och det anammar jag.


Efter powerwalken blev det en kopp kaffe med en bit mörk choklad. Det var jag väl värd!

Ja, dagarna springer iväg och på lördag fyller han 4 månader. 4 månader!!!! Du hörde rätt. Waaaa....måste stanna kvar i nuet och NJUTA, snart börjar han väl att gå också. Haha. 

Förresten. På lördag drar jag upp till Stockholm över dagen, för att hänga och mingla på NIKE Blast. Ska bli riktigt kul att träffa mina Les Mills kollegor, Nordic Wellness kollegor och andra bekanta i branschen. DOCK sjukt nervös att behöva lämna Theodor under en hel dag och komma ihåg att pumpa. Jag helammar ju fortfarande. Jaja, allt löser sig, eller hur!? 

Hoppas du får en fortsatt fin kväll!
Kram Sandra 

Inga kommentarer: