tisdag 12 februari 2013

Gårdagens mammaträning

I gå passade jag på med att träna medan Lilleman sov. Han sover ju allt mindre nuförtiden och om man vill hinna med och träna får det gå snabbt. Effektiva 35 minuter blev det. Biceps, triceps och mage. Värmde upp med TRX:en sedan körde jag 3 övningar/muskelgrupp och på ca 11-15 reps.

Triceps armhävning
Triceps press med stång
Triceps i TRX
Biceps curl med hantlar
Biceps curl med sång
Biceps rodd (heter övningen så?)

Rak och sidoPlanka i TRX
Vanliga sit-ups med 5 kg platta
Fällkniven


Då han sov på passade jag på att stretcha vilket jag inte har gjort på "riktigt" sedan drygt ett år sedan. Glad att jag inte var stel som en pinne. Dock något orörlig i höftpariet - men det är ju inget nytt. Saknar att instruera/köra BODYBALANCE klasser. Men förtillfället räcker det att köra BODYPUMP, BODYJAM OCH SH'BAM.


Inga kommentarer: