fredag 15 februari 2013

Thank god it's......FRIDAY!!!

Nu är du nyfiken på vad som har hänt i dag va!? Det ska jag berätta.....inget speciellt ;-) Jo, jag har umgåtts med min son och vart och handlat på Ica Maxi. Äntligen har jag fyllt på mitt hälsa-förråd.


 I kväll får vi besök av familjen tajkon, alltså mor, far och brorsan. Mamma och pappa håller på och renovera sitt kök, så det är lite halvkaos där hemma och då passar jag på att bjuda över dom på käk. Det blev ett "JA, tack" på en gång.

Jag tänkte bjuda på denna goda varma kycklingsallad. Med rostade pinjenötter, sparris, tomat, sockerärtor, avocado och massa annat gott. Himmelsk god är den. Recept hittar du här:




Till salladen kommer jag göra goda Paleo Scones.


Och till efterrätt kommer jag bjuda på både en Raw kladdkaka och min galet smarriga äppelpaj á la supernyttig och till det blir det kokosgrädde.



Raw kladdkaka

2 dl mandelmjöl
2 dl hasselnötsmjöl
12 färska dadlar (glöm inte att ta ut kärnorna)
0.75 dl raw kakao. (eller vanlig kakao. Ta det som du har hemma)
1 dl kallt kaffe
1 tsk vaniljpulver
en nypa salt

1. Mixa allt i en matberedare. Eller gör som mig, knåda ihop det till en smet med bara händer. Jag är oftast alldeles för lat för att ta fram matberedaren, tyvärr :)

2. Strö över lite kokosflingor i botten på en pajform. Tryck sedan ut smeten i formen. Ställ in i kylen och låt stelna.

3. Ta ut och servera med kokosgrädde, vanlig grädde eller cashewgrädde.



Vad tror du om mitt upplägg? Ja givetvis har jag garderat mig med ett nybakt bröd (fr Ica) och lite vaniljsås för den som vill ha. Jag kan ju inte anta att alla vill äta samma som mig. Men det blir helt klart en nyttig med OJ så god middag i kväll! Det gillar jag!










Inga kommentarer: