onsdag 6 mars 2013

Härliga tisdag!

Tisdagar är Torslandahäng med störtsköna brudar. Dessvärre befann sig en i Indien och den andra var sjuk, så jag och Inger fick käka lunch för 4, men det blir ingen mindre än jag glad för - matvraket själv. Haha. Bjöd på lite leftovers från dopet i söndags - JA kallskuret, min favorit och funkar i alla lägen.

















Till middag fick det bli något enkelt och snabbt, vad passar inte bättre än bacon, äggröra, sallad och lowcarb bröd!? Ingen stor middag, så det fick bli ett litet större kvällsmål istället.

















Efter middagen stack jag och Inger ut på en löprunda och därefter avslutade jag med lite gym i garaget. Perfekt träningspass. Då jag endast har sprungit en gång efter förlossningen, fick det bli en lagom runda. Hela 4 km :-) Men det är så mycket bättre att starta lagom, när det kommer till löpning, tycker jag. Så att kropp och knopp får vänja sig. Löpning tar ju sådan stryk på kroppen, när det kommer till knäna framförallt och kör man på med en mil det första man gör efter drygt ett års uppehåll då är det lätt att gå in i väggen och kroppen går sönder. Så succesiv ökning är bäst, iallafall för mig.

Härlig tisdag helt enkelt!





Inga kommentarer: