onsdag 27 mars 2013

Sammanfattning!

Hej och hå! Sitter i vardagsrummet och solen skiner rätt in och värmer, helt underbart. Är det vår nu? En liten sammanfattning från i måndags kommer här, för den nyfikna.

I måndags invigde vi sittdelen för lilleman och han älskade den. Nu kan vi hänga ute mer även när han är vaken, med tanke på att han nu kan se ut - vilket han tycker är riktigt spännande. Sedan finns det olika tycken om barnet ska vara placerad utåt/ifrån mamman eller ej. Det sägs att barnet inte är i behov av så mycket intryck - som han/hon får vid placering utåt, som på bilden nedan. Jag håller med till en viss del. Men vi är för det mesta hemma på dagarna. I bland tar vi en utflykt för att handla men då sover oftast Theodor och då tar han ändå ingen skada. Hade jag bott inne i stan, åkt mycket spårvagn/buss osv. så hade jag nog tänkt lite annorlunda.


Fyndade ett dubbelt våffeljärn på Ica i måndags, perfekt till våffeldagen.


Tillsammans med våra soulmates gräddade vi gluten-och mjölkfria våfflor, Paleo style ;-). Ja, sedan blev det självklart en liten klick grädde på våfflan. Haha, käkar ju mjölkprodukter, men kul att testa lite andra recept. Receptet jag la ut är LCHF våfflor.



Tidigare på dagen gjorde jag Sandys skagenröra med avocado och ägg. Lätt och väldigt enkel att göra. Har jag ingen lunch färdig på dagarna, behöver jag laga/röra ihop något som går snabbt och då passar denna rätt perfekt. En annan favorit är omelett.



Har hunnit med och påskpynta trädgården...

...lite i hemmet. Påskris och gula tulpaner, får räcka!


...druckit kaffe på altan.

UNDERBART!


...och tränat ben med Inger.






Och titta HÄR!!! Vår son har börjat ockupera vår säng. Han rullar numera över på mage och sover och på det lägger sig tvärsöver sängen. Herregud, ONGE!!! Nej, han sover väldigt sällan i sin spjälsäng och det är för hans mamma inte är redo för det och för att hon är lat ;-) Men det gör oss inget, han får ligga mellan oss så länge han vill. Sådetså! :-)



Nä dags att byta om. I dag väntar en dejt med mina SH´BAM kollegor. Vi ska öva inför Nordic Welleness konvent nästan lördag. Som jag längtar att få köra klass igen och jag gör comeback med dunder och brak, som Inger sa. Ska det vara så ska det vara! 

Ha en go dag!

Inga kommentarer: