måndag 13 maj 2013

En helg fylld av....

träning!

Förutom att jag instruerade en BODYJAM på Nordic Wellness Almedal blev det också;

Möhippa med ett gäng glada, otroligt ödmjuka och trevliga tjejer. Som verkligen bjöd på sig själva. Tack för att jag fick äran att dansa loss med er!


Efter möhippan stack jag in i gymmet och sprang 5 km. Denna gång var det sjukt jobbigt. Kan tyckas vara no big deal för vissa av er att springa 5 km, men att inte ätit sedan lunch (kl var nu runt 17.30) satte sina spår. Kände att jag hade 0 energi. Men jag gjorde det. Sa till mig själv "Du går f-n inte av löpbandet förrän du sprungit färdigt dessa 5 km. " OCH det gjorde jag inte! 5 km på ca 28:23 var ändå en Ok tid med tanke på förutsättningarna.


I går körde jag ben vilket var ett mindre smart drag. AJ vad jag var tung i benen, men jag tog mig igenom passet.

Då det är svårt att köra tungt med de redskap jag har i mitt garage, fokuserar jag på att jobba i ca 12-15 rep/gång. Uthållighetsträning.

Värmer upp ca 3 min med Knäböj kombinerat med axelpress. 5 kg platta & Utfall med 5 kg platta i motsatt hand.

Knäböj med stång (ca 30 kg)
Utfall - ena benet är placerat på en bänk bakom. Håller i en 5 kg viktplatta i motsatt hand.
Baksidalår i TRX - utgår från ett höftlyft och drar sedan fötterna intill rumpan och sedan ut till utgångsposition, lätt böjda knän.
Höftlyft i TRX - Lyfter rump och höft rätt upp.
Marklyft - 35 kg

Avslutar med Plyometriskt träning (hopp/spänstträning) i 6 min. Variera och gör varannan gång:
Knäböjs hopp * 1 min
Utfallshopp * 1 min

Repetera 3 gånger. Vilket ger dig 6 min intensiv och ASjobbig träning för benen. Speciellt när du har tränat styrka precis innan.







Bra helg och bra träning! Kroppen mår bra av att röra på sig och mår jag fysiskt bra mår jag även psykiskt bra. Det går hand i hand det där!


Inga kommentarer: