lördag 8 juni 2013

Härliga dagar!

Dagar som dessa ställer jag  mig oftast frågan: Fasen ska vi inte sticka från Sverige, till ett varmt land och jobba med något enkelt och roligt. Ex. Pooltjej ;-) 

Förstår mig rätt. Älskar Sverige, mitt jobb, liv, familj, vänner och allt det där men fasen var lätt det är att hamna i ett ekorrehjul! Eller hur? När jag var gravid tänkte jag ofta att jag skulle göra ALLT som mammaledig, men var tusan, det blir ju en vardag det med. Å inte tusan vill Theodor springa runt som en jojo (läs: sitta stilla i vagnen) med morsan på stan och annat. Han vill ju leka, rulla runt, stå, springa i gåstol osv. Ja, det blir inte alltid som man har tänkt sig. Även om jag tror att jag alltid kommer att bo i Sverige, vet jag att det kommer bli mer jobb i utlandet. Och förhoppningsvis kan man lätt och smidigt ta med dig sig familjen! 

Jag säger som Sickan i Jönssonligan (en svensk film. För dig som inte bor i Sverige) "Jag har en plan" 

Håller på och starta ett nytt företag. Mitt finns kvar, mina arbetsuppgifter finns kvar men VI, vi har en idé och idéer är till för att utvecklas. Att drömma är inget. Att förverkliga sin dröm, det är allt! 

Stay tuned pepz! 

Lite bilder från de senaste dagarna: 

6 Juni träning med pappa. Ben, Triceps, rygg och magen.


Härlig god melonsallad till rostbiffen


Förrätten intogs på altangolvet med ett glas rosé. Helt underbart mysigt! 

Jordgubbapannacottan. Helt ok. Men gillar nog mer min lakritspannacotta. Slänger ut receptet i morgon! 

Jeppe....drömmer vi? Eller är det sant? Hörde jag BRÖLLOPP!!!

Tidigt i morse drog Tomas till Halmstad för att cykla 16 mil. (Galet!!!) Det är ett litet 'genrep' inför nästa veckas VÄTTERNRUNDA på bara 30 mil. Uuuuu!!! Så jag och Theodor åkte till mamma och pappa för att bli bjudna på en minst sagt galet god frukostbuffé! 


Sitter just nu på altan och lapar lite sol. 15 min/dag är vad kroppen behöver! Ut och njut mina vänner! 






Inga kommentarer: