onsdag 19 juni 2013

Härliga träningsdagar!

Du ligger väl inte på latsidan bara för att det är sommar? Jag har helt snöat in på korta och intensiva pass. Speciellt nu efter att Theodor föddes. Jag har mindre tid, men vill prioritera min träning lika mycket som jag gjorde innan. Den ända skillnaden nu är att jag tränar hemma och under en kortare tid.

Förutom löpning och styrketräning ( med de redskapen jag har hemma) tränar jag även en del tabata (Intervaller. Ett set är 4 min. Du kör 20 sek. vila 10 sek.) För den som är intresserad av träning och har ont om tid, bör testa omgående. Med denna typ av träning har du inga bortförklaringar. Det finns mängden med information på internet och det finns mängder med videoklipp att följa. För den som vill "träna med någon". Du kan använda denna typ av intervallträning i både styrketräning, löpning, cykling m.m. Kanonbra träning!!!


En annan typ av träning som jag kör med mamma och pappa i bland är 8 övningar *1 min och 4 varv. Det blir totalt 32 min träning. Riktigt roligt och svettigt!

OBSERVERA!!!!! Du behöver inte äga några redskap för att utföra denna typ av träning. Du använder dig av din egna kroppsvikt. Tummen upp för det!


Så min fråga är. Du hoppar väl inte din träning under sommaren? Kroppen är gjord för att röra på sig och mår bra av det!! Heja dig!

Inga kommentarer: