onsdag 19 juni 2013

Hemmagym!

Så fort vi flyttade till hus inredde vi garaget till ett gym. Som tur är är det isolerat och finns golvärme, vilket gör att vi kan reglera värmen. Men vare sig man har ett garage eller inte så är det GRYMT med hemmagym. Jag var inte typen som ville träna hemma innan jag fick barn men nu är det så bra. Det finns inga bortförklaringar och jag har alla möjligheter i världen till att träna varje dag om jag så skulle vilja. Bättre än så kan det inte bli! 

Om jag inte vill 'gymma' kan jag alltid snöra på mig skorna och dra ut på en löparrunda eller en Powerwalk. Ja, i min värld handlar det om prioritet. Det är så enkelt. Som i dag. Träningen kunde inte prioriteras förens kl 2040, men bättre sent än aldrig ;-) 

Tycker att du verkligen ska investera i ett hemmagym. Behöver inte vara de nyaste eller de dyraste redakapen. Huvudsaken är att du har det primära. För mig är det: 

Stång (+lösa viktplattor) 
2 hantlar 
TRX 
matta 

Något jag skulle vilja ha, är: kettlebell och stepbräda. 






Mina + och - 

+ Du kan träna precis när du vill
+ Tidseffektivt
+ Billigt

- Mindre socialt (för den som blir peppad av att träna med andra)

- Lätt att skjuta på det, pga att man inte blir pressad av någon att köra. Om du har bokat tid med en kompis för att åka till gymmet är det svårt att säga "nä jag orkar inte köra, åk du" 

- Det kan vara en utmaning att pusha sig till max. Samt träna 'rätt' om man inte vet hur man ska göra. (mitt tips är att följa olika program, gratis, via nätet. Finns många bra!) 


Hoppas att jag kan inspirera dig till att börja träna mer i hemmet. Ska börja med att ge lite fler träningstips för den som vill få lite inspiration! 

Fråga gärna om du vill!! 

Inga kommentarer: