tisdag 27 augusti 2013

Full rulle!!!

Min kära sambo påminde mig i går om att "Vara mammaledig, betyder väl att du ska vara helt ledig och bara njuta av tiden med sin son" ...Jag: " ÖÖöö JA, jag vet"

Summan av kardemumman: Jag tar på mig massa jobb, är mammaledig på heltid och känner mig bara stressad.

Varför? Jag får ju inget gjort på dagarna. Theodor sover 1 gång på dagen och då ca 2h. I bland sover han 2 ggr á runt 1 h. På den korta stunden hinner jag oftast något av följande; 1. Göra i ordning mig. 2. Tillaga mat. 3. Disk/plocka in och ur diskmaskinen. 4. Plocka undan (småbarn river ut allt). 5. Fixa med tvätt. Byter just nu kläder på Theodor 2-3 ggr/dag. Lek i sandlåda och att dregla konstant (2 nya tänder på G) innebär ombyte. 

...SÅ...visst kan jag fixa, jobba och förbereda på kvällarna men då vill jag antingen 1. Träna 2. Umgås med min käraste 3. Bara ta det lugnt och andas UT efter (oftast) en hektiskt dag. 4. Ta hand om min son. (Tomas tränar ju också ibland). SJÄLVKLART handlar det om prioriteringar men något jag får påminna mig om VÄLDIGT ofta är att denna tid kommer ALDRIG tillbaka. Om bara ett år eller två kommer han inte vilja hänga med sin mamma längre...så det gäller att njuta! 

Och även om jag ÄLSKAR mitt jobb så kanske t.om. jag får börja lära mig att tacka nej i bland. Vad är viktigast i mitt liv? Theodor! 

Så just nu försöker jag andas ut, tänka positivt och de jobb jag har tagit på mig kommer jag att utföra helhjärtat och ser väldigt mycket fram emot filmningen om bara drygt 3 veckor, SH'BAM grundutb nästa helg,  mina klasser och lite annat i vinter. 

OCH i November ska jag få njuta av sol och värme. Då bär det av till Cran Canaria och 1 veckas semester med familj och släkt. All inclusive såklart ;-) Jag ska bara sola,bada,äta och träna. Yes vi bor på ett Sunwing Resort, med spa och träningsanläggning- perfekt!!! 

Happy me :-) 




Inga kommentarer: