torsdag 5 september 2013

Sunt förnuft!

Tidigare i dag på Facebook skrev jag om att det inte finns någon snabb genväg till viktnedgång och att jag är trött på alla skriverier om HUR ALLA BÖR ÄTA och framförallt 5:2 dieten. Äter du inte enligt LCHF, Mejerifri LCHF, Paleo, GI, Periodisk fasta eller (numera) 5:2 metoden så är du helt ute och cyklar. Tråkigt att det ska kännas så. 

Det är inget fel i att äta enligt en viss metod eller äta på ett visst sätt- jag gör det! Felet är att det promotas så hårt att vi tror att en viss diet/metod är för alla, men så enkelt är det inte. Så som jag äter kanske inte passar dig och din kropp.

Det jag vill göra är att inspirera dig till en sund inställning till livet- där motion och näringsrik mat är prioritet. För det vet vi, att det mår vi alla bra av. 

Jag har länge ätit min egna variant av "lågkolhydratskost" men där både frukt, bär och all typ av rotfrukter och sallad ingår. Jag äter mejeriprodukter, men i lagom mäng. Jag äter socker (godis,glass,bakverk) men i liten mängd;
1-2 ggr/veckan. Jag dricker ett glas rödvin en gång i vecka/varannan vecka. Jag är människa. Jag mår bra. Jag äter alltså med ett sunt förnuft. 

Var gärna nyfiken på alla de olika metoderna/dieterna men kom ihåg det handlar om att finna sin livsstil och det finns ingen Quick fix! 


Dagens träning fick bli en 'Quick' en ;-) 
Rygg, axlarna, biceps, Triceps, mage. 2 övningar/ muskelgrupp. Tungt men många repetitioner (ca12-15) * 3 set. 30 min - PANG! 

Har laddat en ny mellanmålspåse med
Mandlar, valnötter och aprikoser. Grymt bra att ha i väskan. 


Dags att sova. Till helgen väntar jobb. Då ska 19 nya blivande SH'BAM stjärnor kläckas. Ska bli himla kul att få jobba lite! Men gött att jag är hemma i mitt Göteborg, så jag får snooza på Theodor på kvällarna! 

Sussa gott/Sandy


Inga kommentarer: