onsdag 13 november 2013

Träning på semestern?

Hur brukar du göra på semestern? Träna du? Aktiverar du dig dagligen eller inte alls? 

Några brukar kallar mig extrem (hmm...ser jag extrem ut? Jag tycker att jag ser rätt så välmående ut) i vissa sammanhang. Men för mig är en daglig motion a och o. Framförallt nu när jag har blivit mamma. De där 30-60 minuterna av att få röra på sig gör både gott för knopp och kropp. Egentid. Oj så skönt det är. Att bara få vara. Gym, gruppträning, promenad, löpning, simning - vad det än är så är det ljuvligt. Träning det är fantastiskt. När jag bokar hotell måste det finnas gym, gruppträning eller möjlighet för löpning i området annars blir det ett klart NEJ. Jag mår inte bra av att inte aktivera mig under en vecka. Jag når bra av att röra på mig.

Och i min värld ställer jag mig fråga: varför ska man (läs:vi) inte träna bara för att det är semester? Träning ska väl vara något positivt- inte ett måste. 

Om du känner att det är jobbigt att träna eller jobbigt att ens byta om till träningskläder då bör du se över vad du tränar. För uppenbarligen är det något som du inte trivs med, i din träning.

Träning ska ju vara roligt. Eller hur!? 

Pass 1: 15 konditon + sats core 

Pass 2: ben och mage på gymmet 

Pass 3: Sats Energy och sedan armar och rygg på gymmet. 

Få se vad jag ska träna här näst...tror det blir ett kort och ingensivt tabatapass. 

Men det blir blir i morgon. I dag tar jag en paus. Eller. Det kan bli löpning. Tomas var sugen på att springa med mig. Får se. Inga måsten. Gör det som faller mig in. 

Tjing/ Sandra 

Inga kommentarer: