söndag 26 januari 2014

Härliga helg!

Hemmagjorda köttbullar är nog det godaste som finns. Jag brukar alltid ha i följande

Ca 1 kg Nötfärs,1 ägg, 1 finhackad lök, 3 2-3 msk kalvfond, 1/2-1 dl grädde, pofiber (alt. ströbröd) salt & peppar. 

Oftast steker jag köttbullarna på hög värme så de får en knaprig yta och sedan låtar jag de gå färdigt i ugnen. Supergott! 
Men ingår testade jag att koka dem först. Lägg köttbullarna i det kokande vattnet, de är färdiga när de kommer upp till ytan- det får fort! Stek sedan i smör för att få en fin yta. Helt ok! Tomas tyckte att de smakade lite annorlunda!? Hmm...

Nomnom

I går välsignades Malte ;-) Kusinens lilla pärla. Godingen!

Andra kusin vitamin med dotter. Theodor har redan 2 sysslingar OCH en kusin på väg ;-) JUPP jag ska bli faster till sommarn :-)

Bjuder här på lite sköna kort. 
Vad hände här? Hahahhahahaha...jag dör vad roligt! Familjen tajkon! Farbror Kentans overall från 80-talet is the shit. Jag dör av av skratt just nu!

Min älskade vän och kompanjon har så ont i sin rygg att hon tidigare i dag sa "nu lägger jag mig ner och vilar". Stackare! Hoppas du blir bra snart darling! 

Hahaha!!! Ser ut som att det var en god drink i den vattenflaskan :-) 

Dagens träning blev cykel, lite mage i TRXen och Rygglyft för att stärka ländrygg. 

Uppvärmning 4 min.
8 st * 1 min intervaller (varav 1 min lugnare tempo mellan varje intervall)
4 st * 30 sek intervall (sista 4a kördejag  tyngre. 30 sek i lugnare tempo mellan varje)

Totalt: 25 min cykling med bra puls. 


Bra träningsvecka:

Måndag: 35 min: Cykling, biceps & triceps
Tisdag: BODYJAM 
Onsdag: BODYPUMP & SH'BAM 
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag:Tabat 25 min + extra sidoplankan 
Söndag: Cykling/intervaller 25 min + extra bålträning. 

Senaste veckorna har torsdagar och fredagar blivit vilodagar. Har känts bra så. Torsdagar är jag oftast rätt mör i kropp och  knopp efter ondagen. Fredagar är ju ändå fredagar...prioriterar hellre mys än träning på kvällen. 

Hur har du tränat i veckan? Blivit mer eller mindre än vanligt? 

Det blir kanske inte alltid som man har tänkt eller planerat. Det viktigaste framförallt är att du tar första klivet. 15 min är bättre än inget.

Tänk på att du kan lika gärna köra 2,
3 eller 4 tabat intervaller om det är just det du har tid med. 

3 tabata intervaller = 12 min, utan vikter, alla kan köra detta:

T1: Knäböj/Armhävningar 
T2: Saxhopp/dips (använd dig av en stol/högre trappsteg)
T3: Burpees/Mountainclimbers 

Du kör varannan övning. Vilket innebär att du hinner göra varje övning 4 gånger under en tabata intervall. Det klarar du!

Ladda ner appen "tabata timer" till din mobil. Slipper du ta tiden. Super!!! 

Nu ska jag sova. Inget bra på tv och trött. 
Så, natti natt! 

Sandra 

Inga kommentarer: