torsdag 9 januari 2014

Hej och välkomna!!!

Jag ser att det helt plötsligt har dykt upp massa mer läsare än tidigare och säkert många nya, så därför vill jag passa på och önska er alla VARMT VÄLKOMMEN till mig och min blogg. Har drivit denna blogg under många år. Då jag blev mamma till Theodor hösten 2012 handlar bloggen givetvis, numera, väldigt mycket kring livet som mamma. Bloggen startades för många år sedan och det i syfte till att inspirera och motivera alla läsare till en sund inställning till livet. För det är precis vad jag tror på. Sund livsstil i form av daglig motion, näringsrik mat, ett glatt liv och SÖMN ;-)

Vem är jag?
När det kommer till kosten äter jag enligt LCHF/Paleo men med mer fokus på lågkolhydratskost. Jag har hittat en god balans i min kost och har själv testat mig fram i VAD SOM PASSAR MIG. För jag tror inte på att vi är anspassade till att äta likadant. Jag tror på att lyssna på kroppen och känna av vad den vill ha.

Många trivs med strikt Paleo, LCHF eller LCHQ kost medans andra väljer att äta enligt 5:2 metoden eller periodisk fasta. Eller, kanske t.om. ingen speciell kost alls!?

När det kommer till träningen så tror jag på varierad träning. Just i dagsläget är jag väldigt svag för tabata och crossfit inspirerade pass. Mest för att det passa min livsstil - snabba och effektiva pass är precis vad jag och min kropp vill ha. Detta tror jag grundar sig i att jag numera är mamma och har faktiskt inte lika mycket tid. Då träningen är enormt viktig för mig så är det, efter Theodor, PRIO 1. För att jag ska hinna med den måste jag tänka 'effektiv träning'. Därav kör jag väldigt ofta, utöver mina tre klasser i veckan, kort och intensiv träning. Men det kan lika gärna bli ett rent styrkepass - så det ena utesluter inte det andra. Att gå ut och springa funkar minst lika bra för min del också. Så ja, det blir väldigt varierad träning för min del. Precis så som jag vill ha det!


Jag älskar att laga mat och dricka en god kopp kaffe. 'Kaffe-moster' som jag en gång i tid kallades. Numera blir det inte lika mycket kaffe - mer på ett hälsosamt plan ;-) Älskar solen (skidsemester är inget för mig), se en riktig bra actionfilm och umgås med tjocka släkten.


Utöver allt detta driver jag mitt egna företag, Movement In Flow (www.sandraborjesson.se) och har gjort sedan Januari 2010. Ett företag som erbjuder inspiration inom träning, hälsa och kost. Jag jobbar både mot företag, privatperson och skolor/föreningar. Allt i från enstaka träningspass, personlig coaching i att komma igång med träning, föreläsningar och friskvårdsdagar. Tycker att det är så grymt kul att få jobba med något så brett som hälsa. Att få träffa alla olika typer av människor och få inspirera, ge dem verktygen till en sund livsstil - det är glädje det.

......antagligen har du redan slutat läsa, men det var lite kort och gott om lilla mig. Du når mig på sandra@sandraborjesson.se om du vill få kontakt med mig alternativ kommentera i ett inlägg. Önskemål på någon typ av inlägg? Något du skulle vilja veta mer om? Träningstips? Kost? Släng i väg ett mail eller kommentera! Jag är öppen för förslag!

Ser fram emot en vår tillsammans med er!
Varmt välkommen!



Inga kommentarer: