måndag 3 februari 2014

Bra söndag!

Dagen startade med ett morgonpass. 07:30 ringde klockan. En kopp kaffe och sedan på't. Tomas skulle ut och cykla 9, så det fick bli ett snabbt pass.

10 min OTM (on the minute)
10 marklyft med stång 25 kg
8 rodd TRX
6 push ups 

5 min OTM
10 sumo squats 5kg viktplatta
10/ben saxhopp/utfallshopp
Höga knäna (20/ben)

Därefter blev det:
Höftlyft med 10 kg platta i höften 
Rygglyft
Mage

Ca 25-30 min. Konstaterar återigen att morgonpass är inte min melodi. Svårt att driva upp pulsen och få till bra träning när man precis har gått upp och kroppen fortfarande är i 'vila'. Promenader är mer att rekommendera om du behöver träna direkt på morgonen. Men det är smaksak. 

I går la jag upp en bild med lite snacks på. Vill poängtera att leva livet och njuta är lika viktigt för mig som att träna och prioritera bra mat för min kropp. Har ätit lite socker under alla dessa tre dagar fredag, lördag och söndag och jag känner mig extrem uppsvälld. Ja, det är mitt egna val och jag ville ha det. Men i morgon är det åter på banan. Vissa veckor blir det en gång i veckan, vissa inget, i bland 2-3. Beror lite på vad helgen erbjuder. Om man säger så. 

Man kan säga så här att jag äter om jag är sugen på något. Enkelt. Är jag inte sugen kan jag lika gärna ta mig en Rawfoodboll till lördagsfikat, det räcker gott för mig. Kanske suget slår till på söndagen, ja då äter jag något. 

Allt jag gör är ett val. Medvetet val. Ofta tänker jag till innan jag gör valet (känns lite väl duktigt kanske!?). Det är så jag funkar. Resultat kommer inte av sig själv. Så är det. Bra med och motion, det är vad som behövs. 

Nu vill jag bara bli kvitt denna jädrans förkylning. Theodor har vart krasslig sen i onsdags och nu verkar jag ha fått det. Har bara blivit värre och värre sen lunchtid. Urk burk :-(  Lever efter tankens kraft. "Sandra i morgon vaknar vi upp frisk och krya.". Håll dina tummar! 


Proud Reebok girl! 




Trevlig dag på Tjörn hos Svärföräldrarna. 



Sov gott!
Sandra 


PS. 
Vad äter du i veckan?
Har du planerat in din träning? 




Inga kommentarer: