torsdag 20 mars 2014

Kontraster!

Jag fullkomligt älskar kontrasterna i mitt liv. I går hade jag fullt upp med tjejeventet och i dag Universeum och totalt fokus på min son. Balans är nyckeln. Jag älskar att vara mammaledig men jag mår också bra av att få jobba lite titt som tätt. Och fram till och med hösten jobbar jag så mycket jag kan och vill. Har inför våren behövt tacka nej till jobb, för att jag helt enkelt inte hinner med. Stort steg för min del - att kunna tacka nej. Det är inte riktigt min grej, jag är en person som vill göra allt och så mycket som möjligt. Men att efter att ha blivit mamma har mina prioriteringar ändrats och Theodor är mitt nummer ett.






I dag blev det träning i vardagsrummet. Theodor var med på ett hörn. Denna träning kan du också testa om du vill.


OTM 10 min (On the minute. Gör följande övningar så fort du kan. Är du färdig efter 43 sekund. Ja då får du vila i 17 sec. Gör om 10 gånger) 
10 st. Squat jumps
10 st. Saxhopp/ben
5 st. Vet ej vad själva övningen heter. Men hoppa fram och landa ner i ett djupt knä böj. Kliv bak och hoppa fram igen. 

TABATA INTERVALL 1 (Kör 20 sec. vila 10. Gör om 8 gånger.)
Dips på en stol. 

TABATA INTERVALL 2
Burpees
In & Outs 
- Kör varannan gång. Så totalt hinner du göra varje övning 4 ggr.

Avsluta sedan med: 100 sit-ups, 50 rygglyft och 50 höftlyft. 

= Totalt blev det 25 minuter träning. I vardagsrummet. Och helt utan rekvisita. 


Nu ska jag landa i soffan med en kopp te. 
Kram Sandra

Inga kommentarer: