onsdag 25 juni 2014

Risenta Fröknäcke

God kväll!

I dag fick jag äntligen tummen ur att testa och baka Risentas Fröknäcke. Eller ja. Baka och baka. Hällde i fröblandningen i en bunke, hällde på 4 dl kokande vatten och 3 msk rapsolja. Lät svälla i 10 minuter, bredde ut på två plåtar och efter ca 45 minuter var fröknäcket färdigt. Men herregud vad gott det är. Så enkelt, går snabbt, är gott och innehåller bara nyttigheter. Knappt några kolhydrater, bra med fetter och mängder med proteiner. Tummen upp, Risenta! Och kostade strax under 40 kronor. Prisvärt!

Jag vill helst baka och laga allt från grunden, så jag vart skeptiskt att testa. Men jag har ändrat mig.
Vill ni baka från grunden ska ni testa detta recept.




Bregott, en vällagrad ost och paprika på. Åh herregud, jag är i himmelen!

Natti natt!
Sandra

Inga kommentarer: