fredag 21 november 2014

Det står stilla i huvudet

Precis så är det. Jag har så mycket jag vill skriva, säga och skrika ut. Kunskaper och erfarenheter. Ni vet alla att jag vill inspirera Er till att göra medvetna val när det kommer till kost och motivera Er till att röra på er. Detta går hand i hand. Bra mat leder till en ökad fysisk prestation - bättre resultat, du kan ta ut dig bättre, du orkar mer osv och ett bättre psykiskt välmående som bl.a. ger dig ett bättre självförtroende, positiv energi och en ännu mera glädjefylld vardag.


HJÄRTA - SJÄL - SINNE 

Vi får, beroende på hur/vad vi äter, vad vi tränar och vart i livet är, olika resultat. Det betyder att 

- Så mycket som jag behöver äta på en dag kanske inte så mycket/lite du behöver äta på en dag. När det kommer till vad och hur mycket vi bör äta är det olika. Vissa behöver mer andra mindre. 

- Den typ av kosthållning som passar mig och min kropp, kanske är något som inte alls passar dig. Vi är olika. 

- Den typ av träning jag utför kanske inte alls passar dig eller passar dig. Vi är olika. 

- Jag behöver i snitt 8h sömn/dygn. Du kanske behöver 7h eller kanske 9h? Vi är olika. 

I slutändan är vi alla olika. Vi ser olika ut, vi rör oss olika, vi tycker olika, vi vill olika, vi vill....ja listan kan bli lång. 


Jag hoppas därför att när du läser min blogg att du kan finna inspiration och motivation till en hälsosam livsstil men också förstå att vi alla är olika och har olika behov. 


Läste en väldigt bra artikel från SVD i dag. Du kan läsa den här. Den handlar om att boven i dramat till fetma är bl.a. all skitmat vi stoppar i oss. Inte att livssmedelsverket rekommenderar fel typ av mat. Det är chockerande att se all statistik. Gå gärna in och kika. 

Jag lämnar er nu. Jag skulle kunna skriva så mycket mer. Men jag tror att jag kommer att spåra ur då. Jag älskar att dra paralleller och mitt enda syfte med detta blogginlägg är att jag säger inte hur du ska göra - utan vill ge dig tips och verktyg för att hitta din egna väg. 

Peace and Love! 
Sandy


Inga kommentarer: