torsdag 13 november 2014

Kostrådgivare


Äntligen ska jag få bli licensierad kostrådgivare och framförallt få det på papper. 
Jag har 10 års erfarenhet av friskvårdsbranschen och har gått många internutbildningar både inom näringslära och anatomi, är instruktör i de flesta gruppträningspass, utbildad inom dans och koreografi i Nya Zeeland, har läst Anatomi och Fysiologi på Göteborgs Universitet och i Nya Zeeland. Med det sagt besitter jag en hel del kunskap och även erfarenhet inom kost och träning. MEN! Nu känner jag att jag vill bredda mig, få mer kunskap och fler verktyg i mitt arbete som Hälsocoach. Att vilja utvecklas är en viktigt del i mitt arbete. Forskningen går framåt och nya rön kommer och går. Därför måste jag hela tiden vidareutbildas. Det ska bli så himla kul! Jag har länge velat gå utbildningen men har helt enkelt inte fått tummen ur. Egentligen har jag sagt "Jag har inte tid" men självklart är allt en prioriteringsfråga. 


Att jag brinner för träning och har en väldigt stor passion för kost är nog ingen nyhet. Jag vet att kost, träning och mental hälsa hör ihop. Det är tre hörnstenar som är väldigt viktiga för att allt ska fungera. När jag jobbar med mina klienter är det just det jag fokuserar på; att finna en balans i kosten, hitta en träningsform som passar in i vardagen samt ser över hur livssituationen ser ut i allmänhet. Dessa tre hörnstenar är nyckeln till framgång. Så är det. Att det sedan skulle vara enkelt att skapa sig en balans, det kan självklart vara en utmaning beroende på person till person. Men det är där jag kommer in. Jag stöttar, hjälper, peppar, motiverar, coachar och helt enkelt står vid din sidan under hela tiden. Vissa behöver den hjälpen andra inte. 

Är du intresserad av att få hjälp med att hitta en balans och kosthållning som passar dig? Är du intresserad av att kunna träna på hemmaplan? Vill du komma i form? Då är du varmt välkommen att kontakta mig på sandra@sandraborjesson.se så ska berätta hur jag arbetar. 











Önskar dig en underbar dag!
Sandra

Inga kommentarer: